Followers

Saturday, March 19, 2016

Patuh Syariah ke Bisnes Simkad Tone Excel ni???

Mesti ramai yang tertanya-tanya dan juga mesti ramai yang pernah ditanya... Hehe.. Macam mane nak jawab ni? 

Ok, ni cara sopan untuk menjawabya...

Cara kami.. Sebelum jawab soalan individu tersebut/mereka, tanya dulu apa yang mereka faham mengenai "patuh syariah".

Dengar dulu jawapan yang ingin disampaikan sama ada betul atau tidak betul apa yang mereka katakan.

Ini cara untuk kita ketahui sama ada soalan tersebut untuk 'kondem' atau memang nak tahu, sebab ada yang bertanya, padahal dia sendiri pun tidak tahu apa yang dia tanya.

Peniagaan Simkad Tune Talk Tone Excel ni terang lagi bersuluh serata pelusuk tanah air kita, ada produk dan servis perkhidmatan, bila ada yang berminat untuk sertai dan sanggup keluarkan modal, ini dipanggil akad jual beli, sebab ada penjual (kita) dan pembeli (bakal pelanggan), masing-masing dah bersetuju tanpa paksaan.

Tentang pendapatan pula? HALAL ke?

Sah-sah HALAL sebab kita hanya akan dibayar bonus apabila rangkaian kita bergerak, berlaku penjualan produk dalam syarikat. So, bonus itu ialah hasil daripada jualan produk dalam rangkaian kita, tiada pembeli maknanya tiada jualan. So, tiadalah bonus. Ada pembeli barulah ada bonus.

Pendapatan komisyen setiap bulan pula?

Setiap bulan pelanggan kita beli topup di mana sahaja dan setiap tempat atau kedai yang menjual topup Tune Talk adalah rakan niaga syarikat. Jadi, komisyen yang kita bakal terima setiap bulan ialah hasil daripada pembelian susulan serta jualan susulan oleh rakan niaga syarikat. 

p/s: Yang jadikan sesebuah program itu haram dan tidak patuh syariah ialah program yang tidak menawarkan PRODUK @ SERVIS. tapi bonus dibayar hasil daripada penyertaan ahli baru. Ini dipanggil MONEYGAME, yang ni sah-sah HARAM! Elakkan!

pp/s: Program Rujukan Komuniti Pengguna Tune Talk Tone Excel 
  • ada poduk, 
  • ada servis perkhidmatan, 
  • ada jualan servis perkhidmatan (topup) setiap bulan, 
  • ada akad jual beli.


CHANGE YOUR SIMCARD, CHANGE YOUR LIFE~

No comments:

Post a Comment